RSS
Showing posts with label impian. Show all posts
Showing posts with label impian. Show all posts

Countless Dreams

Thousands miles | Hundreds wishes | Countless dreams
Semua orang ada impian, ada cita-cita yang nak dicapai sebelum nafas terhenti. Since sekolah dulu, saya ada satu impian yang tak berubah, and impian tu yang selalu buat saya rasa bersyukur sampai sekarang. :') It's not something like ambition yang time sekolah rendah cikgu-cikgu akan tanya, "Bila besar nanti awak nak jadi apa, nak kerja apa?". And ni bukan impian yang once in a lifetime akan buat, tapi insyaAllah kekal sampai ke hujung nyawa and jika diizinkan Allah, impian tu lah yang akan jadi saham untuk ke SyurgaNya.

Apa impian tu?
:) Nak bukak rumah anak yatim.

Teringat time form 5 dulu, I was volunteering untuk jadi ketua projek ke rumah anak-anak yatim kat Melaka and banyak sangat halangan and cabaran. Alhamdulillah ramai yang membantu. Even though agak kelam kabut, I really hope penghuni rumah anak yatim tu gembira dengan kehadiran kami kat situ. And I know, nak manage satu rumah anak yatim tu sangatlah susah, banyak yang perlu dikorbankan, kena tanam sifat sabar dalam diri, kena tabah and so on. Through that project, I learnt how to ask for sponsorship, nak bagi kat penghuni-penghuni tu. Effort yang saya letak tu, kalau nak di comparekan dengan 'pemilik' rumah anak yatim tu, agaknya 1% pun tak sampai. Itu pun dah rasa "hectic" sangat kerja tu. Macam mana nak tunaikan impian diri sendiri kalau macam tu? ><

Apa-apapun, impian tu tetap ada sampai sekarang. I will try my best untuk tunaikan sendiri, takkan selama-lamanya nak bergantung kat orang untuk tunaikan impian diri sendiri kan. :) Just satu je yang nak mintak tolong, doakan saya :')

p/s: Next semester nak buat lebih baik dari sem lepas!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS